Sollicitant staat op het punt aangenomen te worden bij Qompas
Vacature

Medewerker Klantsupport

Gepubliceerd op 17 januari 2021
Deadline: 7 februari 2021

Heb jij affiniteit met het onderwijs en ben je op zoek naar een afwisselende functie binnen een heel leuk team? Lees snel verder!

Heb jij affiniteit met het onderwijs en ben je op zoek naar een afwisselende functie binnen een, al zeggen we het zelf, heel leuk team? Lees snel verder!

De functie
Qompas is het grootste loopbaanoriëntatie-, studiekeuze- en carrièrekeuze netwerk van Nederland. Meer dan 250.000 scholieren, studenten en young professionals brengen wij rondom het moment van hun studie- en carrièrekeuze samen met onderwijsinstellingen, werkgevers, branches en beroepen. Qompas biedt een complete dienstverlening voor loopbaanontwikkeling en -begeleiding. Denk bijvoorbeeld aan online lesmethodes voor profiel- en studiekeuze waar een groot deel van de middelbare scholen gebruik van maakt.

Als medewerker Klantsupport beantwoord je de gebruikersvragen van met name decanen, mentoren en leerlingen over het gebruik van deze lesmethodes. Ook speel je een belangrijke rol in het signaleren en terugkoppelen van verbeterpunten. We hechten veel waarde aan een snelle en goede service richting onze klanten en dus is het belangrijk om gedegen kennis op te doen van de onderwijsmarkt en de ontwikkelingen met betrekking tot loopbaanontwikkeling en – begeleiding (LOB). Hierin word je vanzelfsprekend uitgebreid begeleid.

Dit ga je doen

  • Je beantwoordt hele uiteenlopende vragen: van een leerling die niet in kan loggen tot een uitgebreid advies aan een decaan over het gebruik van de lesmethode.
  • Door het stellen van de juiste vragen weet jij de behoefte van de klant te achterhalen en een goed en passend advies te geven.
  • Jij staat dagelijks in direct contact met onze klanten en dat betekent dat we veel waarde hechten aan jouw feedback.
  • Jij hebt een signalerende functie en tipt je collega’s van verschillende afdelingen over verbeteringen.
  • Je signaleert commerciële kansen en brengt de klant in contact met de juiste persoon binnen Qompas.
  • Op termijn bestaat de mogelijkheid om gebruikstrainingen te geven op scholen.
  • In rustigere tijden op de helpdesk krijg je de gelegenheid om mee te draaien en ervaring op te doen bij projecten van andere afdelingen.


Dit ben jij

De functie is vooral geschikt voor starters met een hbo achtergrond die na hun studie relevante werkervaring willen opdoen in een commerciële werkomgeving.
Afhankelijk van jouw inzet, achtergrond en ambities zijn er op termijn (1 tot 2 jaar) doorgroeimogelijkheden binnen Qompas, denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van lesmateriaal of een commerciële adviesfunctie.

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau
  • Enige stage- of werkervaring in een klantgerichte functie is een pré
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands
  • Jij bent klantgericht, durft door te vragen en bent geduldig
  • Je bent nauwkeurig, ook in registratie
  • Je vindt het echt leuk om mensen verder te helpen
  • Je kunt goed overweg met de computer en maakt je nieuwe systemen snel eigen
  • Je hebt affiniteit met het onderwijs
  • Je bent een leuke collega ;)


Wat je van ons kunt verwachten 

Je wordt onderdeel van een jong team met enthousiaste collega’s van wie je veel kunt leren. Natuurlijk nemen we de tijd om je goed in te werken. We leren je alles wat je moet weten om een goed advies te geven.

  • Een functie voor 32-40 uur per week en een goed salaris passend bij jouw ervaring
  • Een reiskostenvergoeding
  • Een informele werksfeer en borrels om nooit meer te vergeten
  • Veel vrijheid en ruimte voor initiatief en ideeën
  • Een superleuk team!


Solliciteren

Enthousiast? Leuk! Wij ontvangen graag jouw cv en motivatie. Eerst meer weten of nog aanvullende vragen? Stuur dan gerust een appje naar Ellen Luijben (Qompas): 06 10 43 47 60 of mail naar recruitment@qompas.nl.