Succesvolle_inhousedagen_organiseren
Whitepaper

Succesvolle inhousedagen organiseren: hoe doe je dat?

Om de beste kandidaten te werven organiseren werkgevers inhousedagen voor studenten en starters. Welke behoeften hebben de studenten en starters?

Om de beste kandidaten te werven organiseren werkgevers inhousedagen voor studenten en starters. Uit ons onderzoek blijkt dat 83% van de studenten en starters nog nooit een inhousedag heeft bezocht. Van de studenten en starters die nog nooit een inhousedagen hebben bezocht geeft 71% aan hier wel interesse in te hebben. Deze cijfers tonen aan dat studenten en starters behoefte hebben aan het bezoeken van een inhousedag. Maar over welke behoeften beschikken de studenten en starters precies?

In zes stappen aansluiten op de behoeften van studenten en starters

De verzamelde inzichten vanuit ons onderzoek, vertalen we naar zes stappen voor recruiters en recruitmentmarketeers om de organisatie van inhousedagen te optimaliseren naar de behoeften van de studenten en starters.

  1. Werk blokkades weg
  2. Focus op de fases uit de Talent Journey
  3. Creëer meerdere touchpoints
  4. Schets hoge maar realistische verwachtingen
  5. Zorg voor een positieve beleving
  6. Blijf in contact na de inhousedag

Benieuwd hoe je deze stappen als werkgever kunt toepassen? Download nu de whitepaper via onderstaande button of gebruik onze handige checklist voor inhousedagen.