decaan met leerlingen in de klas

Training HRM en de loopbaan­competenties

Als loopbaancompetenties een steeds grotere rol spelen in gesprekken met leerlingen, kun je als schoolleider ook de gesprekken zo met personeel voeren

Wanneer de loopbaancompetenties een steeds grotere rol spelen in de gesprekken die met leerlingen worden gevoerd, is het effectief om als schoolleider op deze manier ook de gesprekken met het personeel te voeren (in het kader van ‘practice what you preach’).

Voor wie

Schoolleiders.


De praktijk

Tijdens twee bijeenkomsten komen oefeningen en theorie rondom de vijf loopbaancompetenties aan bod. Er wordt vooral praktisch met elkaar gewerkt, waarbij intervisie een grote rol speelt. Deelnemers ervaren welke vragen belangrijk zijn binnen het loopbaangesprek.


Resultaten

Doordat op alle terreinen het loopbaanleren wordt toegepast, raken docenten meer betrokken bij het verankeren van het concept in de school. De ervaring met het eigen functioneringsgesprek verbetert de kwaliteit van de rol van loopbaanbegeleiding bij de leerlingen.

Advies & ondersteuning bij LOB-implementatie

Talent optimaal begeleiden vraagt om meer dan een LOB-methode; de hele organisatie moet in het teken staan van LOB. Daarom biedt Qompas advies en ondersteuning om visie en draagvlak te creëren bijschoolleiding, mentoren en decanen.