Vijf tips van Team Helpdesk
Welke vijf vragen worden er rond de kerstvakantie het meeste gesteld. Sara, Rogier en Robbie hebben ze voor je op een rij gezet én beantwoord.
Welke vijf vragen worden er rond de kerstvakantie het meeste gesteld. Sara, Rogier en Robbie hebben ze voor je op een rij gezet én beantwoord.
1. Een leerling heeft op een andere school al met Qompas gewerkt en start nu bij ons op school? Moet hij dan een nieuw account aanmaken?
Nee, de leerling hoeft geen nieuwe account aan te maken. Neem in dit geval contact op met de helpdesk. Zij zetten het account van de leerling om naar jouw school.
2. Een leerling heeft nog geen Qompas-account en is nieuw in mijn klas. Wat moet hij doen om te kunnen starten?
De leerling maakt een account aan op talent.qompas.nl. Tijdens het aanmeldproces worde de leerling verzocht om een klascode in te vullen. Je geeft de leerling de klascode die jij vindt in het klassenoverzicht op beheer.qompas.nl. De leerling voegt zichzelf daarmee toe aan jouw klas. Hierna kan de leerling werken in hetzelfde stappenplan als de rest van de klas.
3. Een leerling is halverwege het jaar naar een andere klas gegaan, wat te doen?
De leerling logt in op talent.qompas.nl en klikt op zijn naam rechtsboven in het scherm. Vervolgens klikt de leerling op 'klascode invoeren' en vult hier de nieuwe klascode in. De klascode vind je in het klassenoverzicht (achter de button 'Jouw klassen') op beheer.qompas.nl.
4. Mijn vmbo-leerlingen zien de profielkeuzeformulieren niet.
Neem dan contact op met de decaan/beheerder. Meestal betekent dit dat de profielkeuzeformulieren nog moeten worden gekoppeld aan de klassen. Lukt dit niet, neem dan contact op met de helpdesk.
NB: havo/vwo profielkeuzeformulieren hoeven niet aan een klas gekoppeld worden.
5. Kunnen leerlingen die doubleren, de voortgang van het afgelopen schooljaar verwijderen?
Op dit moment kan dit alleen nog via onze oude websites: vmbo.qompas.nl, profielkeuze.qompas.nl en studiekeuze.qompas.nl. De leerling klikt op zijn naam en kiest vervolgens voor 'bewerk je gegevens'. Hier kan de leerling zijn voortgang wissen. Let op: de voortgang van álle jaren worden gewist!
Let op: alle gegevens inclusief testresultaten van voorgaande jaren worden definitief verwijderd. Dit kan ook niet meer worden teruggehaald door Qompas.
Tip: de decaan/beheerder kan voor leerlingen die doubleren een apart stappenplan maken met nieuwe opdrachten, bijvoorbeeld eigen opdrachten of opdrachten uit 'Zelf aan zet'. Zo hoeven deze leerlingen niet alle opdrachten opnieuw te maken. Neem contact op met de helpdesk voor tips.
Telefoon: 071 581 5590
E-mail: helpdesk@qompas.nl
Klik voor meer tips van onze helpdesk op: Tien tips van Team Helpdesk, of raadpleeg onze handleidingen: