laatste nieuwsbrieven
Ons kenniscentrum bevat niet alleen kennis van miljoenen jongeren, maar ook van de onderwijsmarkt en de arbeidsmarkt. Welke opleidingen zijn populair en welke startfuncties en traineeships?
Informatie over het zoekgedrag van jongeren geeft ons inzicht in de populariteit van opleidingen en werkgevers. Toont de gezochte doelgroep interesse in jouw aanbod en met wie concurreer je? Inzicht in de concurrentie helpt bij het scherper formuleren van de propositie en de onderscheidende kenmerken, voor een optimaler wervingstraject.
Onze output is een concreet rapport met de belangrijkste onderzoekresultaten die we voor je vertalen naar concrete adviezen.
Het kenniscentrum van Qompas is de basis voor veel van onze kwantitatieve onderzoeken. Met grote aantallen over meerdere jaren, geven we snel inzicht in het gedrag van je doelgroep en laten we trends zien. Wil je specifiekere vragen stellen? Dat kan met onze enquêtes en focusgroepen. Met enquêtes doen we kwantitatief onderzoek naar de doelgroep. In onze focusgroepen verzamelen we kwalitatieve informatie door in gesprek te gaan met scholieren, studenten of starters. Mogelijkheden genoeg! Dus wat wil je weten?